۱۸:۵۸ ۱۴۰۳/۰۷/۱۱
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی خبر داد
تجهیز ۵.۵ هکتار اراضی بندر چابهار برای تخلیه و بارگیری کشتیرانی
به گفته مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی، توسعه کریدور شمال-جنوب از رویکردهای مهم اقتصادی کشور است، در این راستا ۵.۵ هکتار اراضی در بندر شهید بهشتی چابهار برای انجام خدمات تخلیه و بارگیری در حال آمادهسازی و تجهیز است.
به گزارش اقتصاد معاصر، طبق اعلام روابط عمومی کشتیرانی جمهوری اسلامی، محمدرضا مدرس خیابانی، مدیرعامل شرکت، سال ۲۰۲۴ میلادی را سالی بسیار سخت برای صنعت حمل و نقل دریایی جهان توصیف و تصریح کرد: در این سال نرخ حمل بار کانتینری در دنیا با ۵۷ درصد کاهش مواجه بوده و هم اکنون نیز با کاهش مجدد قیمت حمل بار در بازارهای جهانی مواجه هستیم.
وی ادامه داد: میانگین قیمت حمل کانتینری کالاهای وارداتی ۵۲ درصد کاهش داشته است و در حوزه صادرات نیز با کاهش قیمت حمل مواجه بودهایم؛ ضمن اینکه قیمتهای حمل جهانی در بخش حمل فله نیز با کاهش و نوسان مواجه است؛ با این حال میزان حمل کالاها به لحاظ وزنی در گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۷ دهم درصد افزایش داشته و به ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا در سال گذشته رسید.
مدرس خیابانی با بیان اینکه امروز همه دریانوردان شاغل بر روی ناوگان کشتیرانی، ایرانی هستند، تعداد شناورهای گروه کشتیرانی را ۱۴۳ فروند انواع شناور کانتینربر، فلهبر، چندمنظوره و حمل کالای عمومی، تانکر و ... اعلام کرد و افزود: با خرید کانتینرهای تازه، تعداد کانتینرها در ناوگان هم اکنون به ۲۰۶ هزار دستگاه رسیده که مأموریت حمل کالا را انجام میدهند.
وی اضافه کرد: در حوزه حملونقل ترکیبی نیز در حال حاضر با سفارش ساخت و خرید از تولیدکنندگان داخلی تعداد ۱۵۵۸ دستگاه واگن در انواع مختلف در ناوگان در حال فعالیت است.
مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: توسعه کریدور شمال-جنوب یکی از رویکردهای مهم اقتصادی کشور است که به همین منظور گروه کشتیرانی فعالیتهای خود را در بندر شهید بهشتی چابهار آغاز کرده است که در این خصوص ۵.۵ هکتار زمین در این بندر برای انجام خدمات تخلیه و بارگیری در حال آماده سازی و تجهیز است، سال گذشته نیز حدود ۶۶ هزار TEU کانتینر در چابهار تخلیه و بارگیری شد، امسال این رقم به ۱۰۰ هزار TEU کانتینر خواهد رسید.
مدرس خیابانی همچنین به انعقاد قرارداد ساخت ۱۲ شناور با شرکتهای داخلی اشاره و بیان کرد: افزایش ظرفیت و جوان سازی ناوگان در شرکت کشتیرانی دریای خزر با ورود ۸ فروند شناور و افزایش ظرفیت حمل از ۹۵ به ۱۲۳ هزار تُن و همچنین سفارش ساخت چندین شناور جدید از اقدامات انجام شده در این بخش بوده است.
مدرس خیابانی تاکید کرد: به دنبال کاهش عمر ناوگان هستیم و باید در ۱۰ سال میانگین سن ناوگان را به زیر ۱۰ سال برسانیم، چون عمر ناوگان کشتیرانی در حال حاضر ۱۹ سال است.
لینک کپی شد
گزارش خطا
0
ارسال نظرات